Compliance-ohjelmat – sääntöviidakosta kohti oikein tekemisen kulttuuria

Compliance-ohjelmat mielletään helposti byrokraattisiksi säännöksi, jotka estävät terveen ajattelun ja hidastavat bisneksen tekemistä. Menestyksekkäät compliance-käytännöt ovat kuitenkin paljon muutakin kuin mekanistisia sääntöjä. Kirjallisten sääntöjen,...

Seksuaalivähemmistöjen hyväksyminen parantaa markkina-arvoa

Diversiteetti – moninaisuus työelämässä – on noussut maailmanlaajuisesti keskeiseksi tekijäksi organisaation tuottavuuden, työhyvinvoinnin ja osaamisen kontekstissa. Tapa, jolla yritys kohtelee seksuaalivähemmistöihin kuuluvia työntekijöitään, asiakkaitaan...

Ilmaisia neuvoja kriisiviestintään

Anteeksi! Oikea ammattimainen kriisiviestintä on jotain ihan muuta kuin mediasta ja sosiaalisesta mediasta voisi päätellä. Kriisiviestintä on todella helppoa. Jos mokaat, muistat vain pyytää mahdollisimman...

RiskiVlogi #2: Tehokas riskityöpaja

Outi Niemisen ja Laura Noukan mielestä riskienhallinnan tulisi olla osa yrityksen liiketoiminnan suunnittelua ja toteutusta, strateginen tavoitteiden mahdollistaja. Omassa RiskiBlogissaan ja tässä vlogissa Nieminen...

Yrityskulttuuri on tekoja – johto näyttää suunnan ja kantaa vastuun

Yritysjohto on arvojen ja eettisten periaatteiden sanansaattaja ja suunnannäyttäjä. Code of conducteissa, julkisissa puheenvuoroissa ja henkilöstötilaisuuksista muistutetaan, kuinka tärkeää on toimia arvojen ja eettisten...